Кіберспорт — спортивні змагання з відеоігор. Історія електронного спорту почалася з гри Quake, яка мала режим мережевої гри через LAN або інтернет. Завдяки популярності гри Doom, в1997р. в США з'явилася перша ліга електронного спорту — Cyberathlete Professional League (CPL). Від цього року з'явилися багато нових ліг із кіберспорту.
Для кіберспорту підходять такі жанри комп'ютерних ігор, як шутери від першої особи, стратегії реального часу і спортивні симулятори як найбільш видовищні і динамічні комп'ютерні ігри.
Поточні популярні професійні комп'ютерні ігри включають:
§ Quake Live
§ Counter-Strike
§ Point Blank
§ Warcraft III
§ Starcraft
§ Starcraft 2
§ Halo 2
Змагання з кіберспорту, у тому числі і міжнародні, проводяться по всьому світі. Найбільш значним з них є турнір World Cyber Games, організований подібно до Олімпійських ігор. WCG були започатковані в 2000 році в Південній Кореї, і з того часу проводиться щороку, у тому числі і в інших країнах. У Південній Кореї кіберспорт отримав найбільший розвиток, отже там навіть існують телевізійні канали, які транслюють змагання з електронного спорту.
Великі змагання проводяться в спеціальних місцях, де публіка може спостерігати за гравцями, що сидять за комп'ютерами, а хід змагань відстежувати на великому екрані, де транслюється ігровий процес. У Південній Кореї, через велике число глядачів, подібні змагання проводять на стадіонах. Менш масштабні змагання проводяться в комп'ютерних клубах. Крім того, змагання можуть проводитися через інтернет.
Гра через інтернет володіє деякими недоліками. У різних гравців можуть бути різні затримки передачі інформації через глобальну мережу в зв'язку з її неоднорідністю. Під час гри через інтернет складно виявити шахрайство партнерів. У контрасті, під час гри через локальну мережу всі гравці присутні в одному приміщенні під наглядом організаторів змагання, тому шахраювати набагато важче. Локальна мережа зводить нанівець і проблему затримок, оскільки має достатню і однакову для всіх пропускну здатність. Гра через LAN створює специфічну атмосферу змагання завдяки особистій присутності всіх учасників і глядачів, яка не може бути досягнута за допомогою інтернету.
На важливих змаганнях призовий фонд може сягати 1 000 000 доларів або більше. Найбільший виграш за історію кіберспортивних змагань виграв Джонатан Уендел, виступаючий під нікнеймом Fatal1ty. У фіналі змагання з гри Painkiller в 2005р., його виграш склав $150 000. Призові фонди великих змагань спонсорують компанії, пов'язані з виробництвом комплектуючих і периферії для комп'ютерів.
§ У 2006 український гравець Sk.HoT зайняв третє місце на World Cyber Games з гри Warcraft III і виїхав додому з сумою $8000
§ У 2008 році українська команда по Counter-Strike Natus Vincere займає перше місце, і виводить Україну у список найкращих країн кіберспортсменів…
§ Уже з 2008 – 2011 вона стає 5 разовим чемпіоном в дисципліні Counter Strike і Україні присвоюється звання столиці кіберспорту.
§ Уже у 2011 р Natus Vincere відкриває ще 4 підрозділи по іграм DOTA 2, Rage of Titans, Starcraft 2, FIFA, після чого гравець Yozhyk стає найкращим гравцем в FIFA
§ Також команда по DOTA стає рекордсменами, так я виграли найбільший в світі приз по комп’ютерним іграм 1 млн $.